lørdag den 10. august 2013

Er det farligt at rejse til Afrika?

Den første dag, på det nu overståede forberedelseskursus, blev vi mødt med: "Det er farligt at tage til Afrika - Det er faktisk rigtig, rigtig farligt at tage til Afrika..." Der blev stille, og efter en kort pause blev der med et smil sagt: "Fordi I risikerer at komme hjem som forandrede mennesker!".

Hjertelig velkommen til min blog! Her vil jeg forhåbentlig en  gang om ugen opdatere jer om min rejse til Uganda, men I må bære over med mig, da internettet vidst godt kan være lidt ustabilt på Kamuzinda Farm, hvor vi skal bo. Jeg vil rigtig gerne inddrage jer i så mange af de oplevelser, der venter mig, som mulig og i mine tanker og følelser om diverse ting, jeg vil støde på. Gennem min blog håber jeg også, at I kan følge min personlige udvikling, som højest sandsynligt vil forekomme og gøre mig til et andet menneske - i hvert fald ifølge ovenstående citat.
Jeg håber i vil finde det spændende og at nogle af jer har lyst til at gå i forbøn for os, mens vi er af sted. Mange tak! :)

Lige nu føler jeg, at mit hoved er ved at eksplodere. Det skyldes, at vi i 5 dage ikke har lavet andet end at få en masse informationer, spist utrolig meget(!) mad og leget en helt masse tossede lege. I lokalerne på Diakonhøjskolen i Århus har vi lært ufattelig meget. Vi har bl.a. lært om
  • det svære møde med den meget anderledes kultur.
  • det at undervise i en Afrikansk kontekst, hvor elevernes frygt ofte dominerer viljen til at lære.
  • et hav af sygdomme, som nær havde skræmt livet af os. Men vi er jo heldigvis vaccineret mod det meste! :)
  • og sidst, men absolut ikke mindst, lærte vi også om Gud og bibelen.
Vi lærte meget mere end det, men jeg håber, at de nævnte emner har givet jer et indblik i, hvad vi lavede i de 5 dage, som blev afsluttet med udsendelsesfest og bøn.

Nu er jeg bare meget spændt på snart (d. 20/8-13 kl. 6.35 letter flyet fra Kbh) at opleve alt det, vi har hørt om og finde ud af, om det virkelig er så farligt, som vi fik at vide! ;)

En anden herlig ting ved dette kursus var at møde og lege med alle de dejlige mennesker, som også skal ud at rejse. Specielt var det rart langt om længe at møde de 3 andre (jeg kender Mathilde i forvejen), som også skal til Uganda. Heldigvis virker de alle til at være nogle super dejlige personer, så det skal nok blive godt! :)
Volontørholdet 2013 udsendt af Afrika In Touch, Mission Afrika og KFUM/KFUK.
Det her er så Team Uganda med vores flotte spaghetti/skumfidus-tårn, som sikrede os en 2. plads i teambuilding.
Fra venstre ses: Line, Heidi, mig, Mathilde og Jacob. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar