onsdag den 6. november 2013

Amazing afslapning i halvandet døgn!

Mange siger, at alle i Afrika har god tid, hvis det er tilfældet, tror jeg, vi er en undtagelse! Vi har altid program på. Det er utrolig sjældent, at vi har bare én dag hjemme – det sker ikke en gang i weekenderne. Derfor var vi alle ret enige om, at vi fortjente halvandet døgns afslapning i luksus. Derfor tog vi til et utrolig smukt sted, Ssese Islands, i Victoriasøen. 
Eventyret begyndte kl. 6 om morgenen, hvor vi blev hentet af Vicent (Utrolig flink taxachauffør, vi kører med til hverdag). Han kørte os den ca. 2 timers lange tur til færgen, på en utrolig dårlig vej, men med den flotteste solopgang. Han fulgte med os ind til færgen og ventede til han var sikker på, at vi var kommet sikkert og godt af sted. Virkelig rart! Og hvad der også var rart var, at der med det samme kom en taxachauffør, Herbert, hen og tilbød at køre os til hotellet, når vi ankom til øen. Lækkert!
På vejen til hotellet igen på en meget dårlig, bumlet og støvet vej oplevede vi netop, at afrikanere ofte har meget god tid. Pludselig stopper den meget fyldte taxa vi kørte med og chaufføren stiger ud. Han kommer tilbage og siger noget med, at de fælder træer. Efter noget ventetid går Heidi og jeg ud for at kigge og bliver mødt med synet af rigtig mange mænd iført blåt arbejdstøj. En stod med motorsaven, mens to smed stubberne ud til siden – det er mig stadig en gåde, hvorfor de skulle være SÅ mange mænd til den opgave! Nå, men videre det kom vi da efter noget tid. Da vi langt om længe nåede hotellet blev vi, støvede som vi var efter køreturen med åbne vinduer, vist hen til vores værelser, som lå ikke mere end 20 meter fra vandkanten, hvor en lille strand med lækkert og fint sand var. På stranden var der gynger, en lille rutsjebane samt borde og stole og en bålplads. Det var super hyggeligt. Prikken over i’et var dernæst, at vejret var perfekt! Solen skinnede, der var vindstille og vi kunne ligge på stranden og slappe af så længe vi ville! Vi spillede kort, gik ture, soppede, læste og nød det i fulde drag!
Her er billeder, der forhåbentlig kan beskrive stemningen:




Tid til hyggesnak! Og så endda ved Victoriasøens bred! - Skønt!
Mens vi havde god tid til at vente halvanden time på vores mad, stødte vi på diverse dyr:
En abe kom forbi. 
En sjov fugl som jeg ikke kender navnet på. Den har virkelig et stort næb! 
En knæler. Sådan en har jeg aldrig før set i levende live! Meget fascinerende! ;)
Og gæt hvem der rørte den!
Heidi og jeg på eventyr i søen. Det var så her jeg ofrede min tørre kjole, da Heidi skulle op i båden som pludselig vippede! 
Dette er bare ét billede fra da Mathilde og jeg var retards i junglen! - Med et kamera i hånden kan man hurtigt  gøre sig til grin for forbipasserende! 

Bål på stranden om aftenen! Kan det blive mere hyggeligt?
Det var en fantastisk dejlig tur som blev afsluttet godt med regnvejr. Da jeg vågnede tænkte jeg øv! Men da jeg så sad på taressen under halvtaget med udsigt over søen og læste, var det faktisk utrolig rart og afslappende! Skønt! 
Stranden lige efter regnvejret og lige inden vi drog tilbage mod Kamuzinda 
Aldrig har jeg nydt så meget at slappe af og intet program have! Det var tiltrængt! Nu er vi igen tilbage i hverdagen, hvilket også er skønt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar